ר' שלמה עם הרב מאיר דוד כהנא זצוק"ל

מספר ר שלמה קרליבך זצל באחת הפעמים בהם המראתי מישראל לחול היו חסרים לי 11 דולר למס נמל חיפשתי מישהו מוכר שילווה לי את הכסף ולפתע ראיתי את הרב כהנא כמובן שהרב כהנא נתן לי את הדולרים בשמחה כשהחזרתי לו את הכסף החזרתי לו רק 10 דולר ואמרתי לו דולר אחד אני רוצה להיות חייב לך כל עם ישראל חייב לך ואף אני רוצה להיות חייב לך משהו..

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

מהרב שמואל זיוון:
ר' שלוימ'לה קרליבך בא להשתתף באזכרה לזכר הרב כהנא הי"ד. בשיחה אישית עם ר' שלמה אמר לי חד-משמעית שהוא מסתייג מהכהניזם. ואף על פי כן, באותה אזכרה אמר ר' שלמה: 'אתם יודעים מה ההבדל ביני ובין ר' מאיר (כהנא)? ר' מאיר ראה את העולם איך שהוא. בשביל זה צריך עיניים חודרות שלרוב האנשים אין. ואני… אני רואה את העולם איך שהוא יכול להיות.'
שמעתי עוד סיפור על ידידותם (המשלימה): פעם בשדה תעופה, כשהתבקש ר' שלמה לשלם מס של 15 דולר חיפש ולא מצא את הארנק שלו. ראה שם את ר' מאיר כהנא הי"ד, ושאל אם יוכל להלוות לו. 'בשמחה', ענה כהנא ונתן לו 15 דולר. כשהיו במטוס מצא ר' שלמה את הארנק שלו בתיק, והוא ניגש לכהנא והחזיר לו 14 דולר… 'למה לא 15?', צחק ר' מאיר.
'כי אני רוצה להיות חייב לך כל החיים', ענה קרליבך…
זהו, רבותי. גם את המציאות צריך לדרוש בדרך פרד"ס:
לפי ה'פשט', הכול נראה פוליטיקה מורכבת ומסובכת, הבנויה בעיקר מאינטרסים. אבל לפי ה'דרש', שהוא עומק הפשט, מבינים שכהנא צדק, ועוד איך – העולם כולו עושה הכול כדי לכבול לנו את הידיים, ובעצם כדי לקדם את חיסולנו. אבל ה'דרש' הזה לא מספיק, הוא עדיין לא העומק השלם. בשביל לתקן את עצמנו ואת העולם כולו – מוכרחים, דרך ה'רמז' שהמציאות מראה לנו מכל הכיוונים – להבין שיש 'סוד', עוד יותר עמוק מה'דרש'. והסוד הוא, שבפוטנציה העולם מוכן כבר להיות מתוקן לגמרי, מלא דעת ומלא אור אהבה ושלום. אבל לסוד הזה נגיע רק אם נתחיל מהפשט, נמשיך בדרש, נקשיב לרמזים. אז נזכה גם לסוד… לחיים!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>