פרשת ויקרא

'ויקרא אל משה, וידבר ה' אליו מאהל מועד לאמר.' ומפרש רש"י: לכל דברות ולכל אמירות ולכל ציוויים קדמה קריאה – לשון חיבה וגו'.
עיקר שליחותם של חכמי ישראל בכל הדורות היה לפרש לנו את הדיבור ואת הציווי האלוקי – מה ה' מבקש מאיתנו. אך בכל דור ודור יש גם צדיקים שעיקר עניינם הוא לפרש לנו את הקריאה העמוקה הקודמת לציוויים, והיא הנשמה שלהם; אותה קריאה של חיבה המבטאת את האהבה העמוקה מני ים שהקב"ה אוהב את עמו ישראל. ר' שלמה היה אחד המיוחדים שב'מפרשי הקריאה' בדור הזה. הוא נהג לומר שאת התורה על כל ציווייה צריך לקרוא כמכתב אהבה של ה' אלינו.
דווקא החומש הזה הכולל מצוות ודקדוקים רבים וקשים פותח ב- 'ויקרא' – ללמדך שכל עניין המצוות נובע מגעגועיו של הקב"ה אלינו, שמשום כך הוא קורא לנו בשמנו, בלשון חיבה ובניגון של חיבה, ומלמד אותנו מצוות שעל ידי קיומן ניעשה שותפיו הקרובים ואנשי סודו.
במיוחד בדורנו המוכשר לעבודת ה' מאהבה, חיוני הוא ללמד את המצוות ואת ההלכות – לא כעול קשה, אלא כזכות אדירה. ר' שלמה היה אומר תמיד בהתרגשות: 'איזו זכות להיות יהודי! איזו מתנה נפלאה היא השבת! איזו זכות שלא תיאמן הוא לקיים את מצוות השם! איזו שמחה בלי גבול היא שאנו יכולים לעמוד לפני ה' ולדבר אליו!'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>