פרשת זכור- פורים

בפורים היה ר' שלמה אומר: אתם יודעים מה ההבדל בין שיכור גוי לשיכור יהודי? שיכור גוי רואה כפול, כלומר דבר אחד הוא רואה כאילו הוא שניים. שיכור יהודי – גם שני דברים הוא רואה כדבר אחד.
כשמשתכרים בפורים בקדושה, רואים באופן ברור שהכול אחד, שהכול גילוי ה' היחיד והמיוחד, בלי שום פירוד. בפורים יש התגלות של השורש האלוקי, ואז רואים שהכול אחד. גם הרע שנראה כאילו הוא מנוגד לטוב האלוקי, כל עניינו אינו אלא לגלות אותו עוד יותר. הכול הוא חלק מ'ההצגה' האלוקית הגדולה המופיעה במגילת אסתר.
ומאיפה יש לנו הכוח לראות דבר כל כך מדהים?
העניין הוא שלמרות שכל השנה אנחנו קצת מפורדים, במאבק בין הצדדים הגבוהים יותר ובין הצדדים הגבוהים פחות שבנו, בפורים אנחנו אחד. בפורים מתגלה 'שורש החיים' שלנו (כביטוי השגור ב'מי השילוח'), וממילא אנחנו גם רואים שכל ההוויה אחת היא ומלכות ה' בכול משלה.
ר' שלמה היה אומר זאת כך: 'בפורים, אתה יכול לשכב מתחת לשולחן, לנבוח ולכרסם עצם כמו כלב, ולדעת שאתה ממש הכי הכי קרוב לריבונו של עולם'…
פורים הוא יום 'לא-נורמאלי', יום בו מתגלה רק השורש, רק האמת האלוקית הפנימית, וכל החיצוניות והרוע מתבטלים מאליהם כי ברור לגמרי שאין בהם שום ממשות קיימת.
שנזכה לפורים גוואלד שבגוואלד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>